Proiect finantat de Uniunea Europeana prin
Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane POSDRU/102/5.1/G/78250.
Parteneri:
- Coordonatorul proiectului: Centrul de Consultanta si Management al Proiectelor -EUROPROJECT
- Partener 1: ASOCIATIA ROMANA PENTRU TRANSFER TEHNOLOGIC si INOVARE - AROTT
Scopul proiectului este acela de a imbunatatii abilitatile personale si profesionale ale membrilor grupului tinta, vizeaza flexibilitatea fortei de munca, promovarea mobilitatii geografice si ocupationale, dar si schimbarea mentalitatii si atitudinii grupului tinta fata de munca.
Proiectul de fata este relevant in primul rand prin integrarea grupului tinta intr-o activitate cu caracter regulat, stimulativa si interesanta, prin care acesta nu numai ca beneficiaza de consiliere profesionala si informare dar isi si imbunatateste nivelul de educatie antreprenoriala, devenind capabil sa demareze si sa isi administreze propria afacere.
Durata proiectului este de 18 luni, activitatile incluse in proiect desfaSurandu-se in Regiunea Sud - Vest Oltenia, si anume judetele Dolj, Mehedinti, Valcea, Olt, Gorj.
Grupul tinta:
- persoanele in cautarea unui loc de munca,
- persoane inactive
- Someri (inclusiv Someri tineri si Someri de lunga durata )
din regiunea S-V - judetele Olt, Dolj, Gorj, Mehedinti si Valcea, atat femei cat si barbati, localizati atat in mediul urban cat si in mediul rural, care au astfel posibilitatea de a-si imbunatati gradul de adaptabilitate la mediul economic in continua schimbare si la provocarile de zi cu zi. Prin serviciile puse la dispozitia grupului tinta si anume cele de consiliere, mediere, informare asupra pietei muncii, stabilirea traseului profesional, formare antreprenoriala, consultanta si asistenta pentru initierea unei afaceri, persoanele beneficiare ale acestui program vor avea posibilitatea sa isi imbunatateasca abilitatile personale, sa isi mareasca increderea in sine, sa isi evalueze si sa isi autoevalueze personalitatea pentru o mai buna orientare profesionala.
Principalele activitati:
- Realizarea unei campanii de informare si de promovare a proiectului ce va avea menirea sa informeze opinia publica si sa atraga participantii la activitatile proiectului.
- Organizarea a cinci seminarii informative, atat in localitati din mediul urban, cat si in localitati din mediul rural, cu scopul prezentarii obiectivelor propuse si serviciilor care vor fi furnizate prin intermediul proiectului, al culegerii de informatii directe cu privire la situatia grupului tinta si a pietei muncii din arealul respectiv.
- Implementarea Caravanei "Piata muncii de la A la Z" ce isi propune sa furnizeze servicii de informare si consiliere profesionala individuala si de grup. Programul itinerant de consiliere va strabate 10 localitati din regiunea S-V Oltenia si se va adresa grupului tinta.
- Realizarea Ghidului "Piata muncii de la A la Z" in care membrii grupului tinta vor putea gasi infomatii utile privind piata muncii din regiunea S-V, un sumar legislativ, opisul documentelor necesare pentru inscrierea la Somaj etc.
- Realizarea si sustinerea unui curs de "Dezvoltare Antreprenoriala" ce se va desfaSura in trei localitati: doua localitati din Mehedinti, alegerea acestui judet fiind din cauza ratei Somajului care este cea mai mare pe tara - 13,2 % ( zona fiind foarte saraca, nu sunt foarte multe companii) si inca una din judetul Olt.
Rezultatele proiectului:
Rezultatul general al proiectului il constituie cresterea ratei de ocupare a somerilor, a persoanelor inactive si a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca din Regiunea S-V, prin dezvoltarea si promovarea unui concept inovator itinerant integrat in vederea informarii, consilierii si formarii grupului tinta.
Urmatoarele rezultate vor fi atinse pe parcursul implementarii proiectului:
- Echipamente pentru implementarea proiectului:
- Materiale de promovare si informare:
- Conferinte de presa; comunicate de presa , seminarii de informare; campanie media;
- Baza de date functionala si periodic updatata.
- Caravana "Piata Muncii - De la A la Z" implementata; sesiuni de mediere, consiliere si orientare implementate in regiunea S-V; persoane apartinand grupului tinta mediate, orientate si/sau consiliate.
- Ghid "Piata Muncii de la A la Z" tiparit in 2000 de exemplare
- Centru Pilot "Statie de lucru - IT" functional; persoane apartinand grupului tinta informate, consiliate si orientate in cadrul Centrului; 1 raport de evaluare al Centrului publicat pe portalul proiectului.
- Portal "Piata Muncii - De la A la Z" functional si updatat;
- Curs de formare antreprenoriala tiparit